VITAFIT - portal za zdravo in aktivno življenje

Nordijska hoja

Nordijska hoja je dvakrat bolj učinkovita kakor običajna hoja brez palic, saj pri hoji ali teku bistveno manj obremenjujemo mišice ramenskega obroča. Za vse, ki se ubadate z odvečnimi kilogrami, pa je nordijska hoja ob primerni intenzivnosti zelo učinkovit in preprost način pospešenega izgorevanja maščob.

Nordijska hoje kot aktivna hoja z uporabo palic je specifična oblika telesne dejavnosti, ki je primerna za ljudi vseh starosti in obeh spolov. Pozitivne koristi nudi tako netreniranim in ljudem s slabšo telesno pripravljenostjo, kakor tudi vrhunskim športnikom.

Nordijska hoja je genialno preprosto ali preprosto genialno naravno gibanje.

»Nordic Walking« ali  nordijska hoja tudi v Sloveniji ni več tako zelo nov način rekreacije. Ta edinstvena oblika vadbe prihaja iz Finske. Tam se z njo ukvarja že pol milijona ljudi  in se zadnjih nekaj let kot ogenj širi v Evropo, Japonsko, Avstralijo in Ameriko.

Nordijska hoja ni modna muha, ki pride in izgine. Finci jo poznajo že desetletja. Z njo so začeli smučarski tekači, ki so si skrbeli za dobro telesno pripravljenost čez poletje tako, da so odšli na dolge pohode, vzpenjali so se na hribe, ali hodili po močvirjih. Kasneje so treningom dodali še palice in  rodil se je Nordic Walking.

Posebna oprema

Da bi se te nove oblike rekreacije lotili s pravilno tehniko ter učinkovito, najprej potrebujemo posebno opremo. Pri nordijski hoji uporabljamo posebne palice, podobne tekaškim smučarskim palicam, vendar so razvite posebej za to obliko rekreacije.

Ročaj palic za nordijsko hojo je ergonomsko oblikovan, medtem ko zapestni trak omogoča čvrst prijem, ne da bi se bilo treba pri tem odrivati. Na koncu palice je pritrjena gumijasta konica, ki je nagnjena naprej in omogoča, da se dotakne tal oz. površine pod pravilnim kotom. To omogoča čvrst oprijem tudi na trdi in spolzki podlagi.

Palice so za to obliko rekreacije ključnega pomena, saj nam služijo kot pomoč in hkrati gibanje otežujejo.

Izjemna vadba za celo telo

Nordic walking je več kot le hoja z dvema palicama. Je edinstvena gibalna dejavnost, ki jo je mogoče izvajati na prostem in je namenjena celemu telesu, tako za boljšo aerobno vzdržljivost in mišično moč kakor tudi gibljivost.

Za vse, ki se ubadate z odvečnimi kilogrami, pa je nordijska hoja ob primerni intenzivnosti zelo učinkovit in preprost način pospešenega izgorevanja maščob.

Nordijska hoja je dvakrat bolj učinkovita kakor običajna hoja brez palic, saj pri hoji ali teku bistveno manj obremenjujemo mišice ramenskega obroča.

Med nordijsko hojo je aktiviranih tudi do 90% vseh mišic telesa in se porabi tudi do 50% več kalorij kakor pri običajni hoji enake intenzivnosti.

Ritem gibanja rok, nog in celega telesa je podoben tistemu pri izrazito energični hoji. Zato z nordijsko hojo izboljšujemo telesno pripravljenost, krepimo mišice zgornjega dela telesa in nog, izboljšujemo prekrvavitev v ramenih in vratu. Z redno vadbo pridobivamo tako mišično moč in vzdržljivost, kakor tudi izboljšujemo gibljivost. Zaradi uporabe palic pa razvijamo še koordinacijo.

Hojo s palicami, kot osnovno obliko vadbe, lahko otežimo z vzpenjanjem ali spuščanjem, s hojo po različnih podlagah, lahko jo tudi spremenimo v tek, poskakovanje ali raztezanje,…

Izvrstni rezultati pri rehabilitaciji

Prednosti pred drugimi oblikami rekreacije je, da vadimo na svežem zraku in tudi vadbena oprema ne predstavlja velikega finančnega zalogaja. Z njo se lahko ukvarjamo v vsakem življenjskem obdobju, saj si lahko intenzivnost, način in pogostost vadbe prilagajamo sami. Še posebno dobro se nordijska hoja obnese pri rehabilitaciji, zlasti pri poškodbah kolen in podobnih.

Tehnika gibanja

Preden se lotite nordijske hoje, vam priporočamo posvet z inštruktorjem oziroma trenerjem nordijske hoje, ki to obliko rekreacije dobro pozna. Za učinkovite rezultate in varno vadbo je namreč treba dobro osvojiti tehniko gibanja in spoznati načine spremljanja intenzivnosti vadbe.

Avtorica besedila:

Manuela Pendl Žalek, inštruktorica fitnesa in aerobike, FŠ, AFA in ACE

Center za promocijo zdravja

manuela

Prijava na novice

[recaptcha]