fbpx
VITAFIT - portal za zdravo in aktivno življenje

Nad holesterol z dietetičnim živilom za posebne zdravstvene namene Cholest-Ex

Raziskave so pokazale, da ima skoraj 70% odraslih Slovencev povišano raven holesterola, kar pomeni povečano tveganje za bolezni srca in ožilja.


Holesterol je maščobi podobna snov, ki jo naše telo proizvaja v jetrih in ga potrebuje za tvorbo hormonov, vitamina D, žolčnih kislin ter drugih snovi. Če imamo holesterola v krvi preveč, lahko predstavlja resne težave za naše zdravje.

Poznamo dve vrsti holesterola:
– LDL  (slabi) holesterol, ki ga sestavljajo lipoproteini nizke gostote in se kopiči v žilni steni, s čimer se ta oža; povzroča poapnenje žil oz. arterosklerozo.
– HDL (dobri) holesterol, iz lipoproteinov visoke gostote, ki ima zaščitno vlogo saj iz žilnih sten odstranjuje holesterol.

Povišan holesterol je dejavnik tveganja za razvoj bolezni srca, kot so srčni infarkt in angina pektoris, možgansko kap in motnje v prekrvitvi okončin. Ker povišanega holesterola ljudje ne občutimo, je še toliko bolj pomembno, da njegov nivo redno preverjamo in skrbimo za ustrezno preventivo.

Želene vrednosti holesterola:

  • Skupni holesterol: manj kot 5 mmol/l,
  • Holesterol LDL: manj kot 3 mmol/l,
  • Trigliceridi: manj kot 1,7 mmol/l,
  • Holesterol HDL: več kot 1 mmol/l pri moških,
  • · Holesterol HDL:več kot 1,2 mmol/l pri ženskah

Pri bolnikih s srčno-žilno ali sladkorno boleznijo in pri tistih, pri katerih obstaja veliko tveganje za pojav srčno-žilne bolezni, so zaželene vrednosti holesterola nekoliko nižje, in sicer:

  • Skupni holesterol: manj kot 4 mmol/l,
  • Holesterol LDL: manj kot 2 mmol/l.

Kako lahko zmanjšamo vsebnost holesterola v krvi?

Na vrednost holesterola v krvi lahko sami vplivamo z ustrezno prehrano. Zdrava hrana mora vsebovati čim manj nasičenih maščobnih kislin, ki so v maslu, slanini, masti, mesu, polnomastnem mleku in sirih ipd. V zmernih količinah smemo uživati polinenasičene maščobne kisline, ki so v rastlinskih oljih (sončničnem, koruznem, repičnem) in v prehranskih izdelkih iz teh semen. Koristne so mononenasičene maščobne kisline, ki so v olivnem olju in v avokadu.

Zaželeno je uživanje živil, ki vsebujejo več vlaknin, na primer žita, zelenjava, sadje, stročnice in razni oreški. Ta živila zmanjšujejo vsebnost holesterola in holesterola LDL učinkoviteje, kot to lahko dosežemo z omejitvijo vnosa nasičenih maščobnih kislin in holesterola.

Cholest-Ex – izdelek za dietetično uravnavanje povišane vrednosti holesterola v krvi

Na tržišču je novo dietetično živilo za posebne zdravstvene namene Cholest-Ex proizvajalca Sanamed. Vsebuje rastlinske sterole (fitosterole), ki tekmujejo s holesterolom iz hrane pri absorbciji skozi črevesno steno v krvni obtok. Z uporabo rastlinskih sterolov torej zmanjšamo absorbcijo holesterola iz črevesja. Na ta način rastlinski steroli prispevanju k znižanju vrednosti holesterola v krvi.

Koristen učinek je dosežen pri zaužitju 1,5-2,4 g rastlinskih sterolov dnevno. Znižanje holesterola, ki ga lahko pričakujemo je 7-10%, in sicer po 2-3 tednih rednega uživanja izdelka.

Cholest-Ex je namenjen dietetičnemu uravnavanju povišane vrednosti holesterola v krvi, predvsem za ljudi z rahlo ali zmerno povišano vrednostjo holesterola ter trigliceridov, za tiste, ki so že doživeli srčni napad in si želijo zmanjšati možnost za ponovni napad, za kadilce, ljudi s prekomerno telesno težo in tiste, ki niso dovolj aktivni.

Več o holesterolu in izdelku Cholest-Ex najdete na spletni strani: www.znamidozdravja.si.

vitaFIT

Prijava na novice

[recaptcha]