Problem pri matematiki je lahko spomin, ki je povezan s štetjem. Če vemo, kaj je bilo prej, lahko nadaljujemo. Štetje je predhodnik računskih operacij. Otroci morajo najprej dobro poznati preprosto štetje, saj s tem dobijo občutek za števila.
V začetku najprej računamo nazorno, z naravnimi materiali (kamenčki, fižol, storži). Karkoli, kar najdete na skupnem sprehodu. Otrok predmete razvršča po velikosti, barvi, uporabnosti.
Prav tako vključimo matematiko v vsakdanja pravila.
- Ko pripravljate perilo za pranje, otrok lahko razvršča stvari in jih šteje. Pomaga pripraviti vse potrebno za pranje (pralni prah, mehčalec, nastavitve pralnega stroja). Stvari pomaga tudi obesiti in šteje ščipalke- vključite lahko poštevanko števila 2.
- Pred obrokom otrok pripravi mizo s potrebnim priborom. Tudi pri kuhanju se lahko pobliže seznani z merjenje različnih tekočin in snovi ter spoznava enote za merjenje. S kozarci in žlicami meri in ocenjuje npr. koliko kozarcev tekočine gre v litrski lonec.
- Pomen ulomkov spoznava otrok pri pripravi jedi po receptu (npr. pol skodelice mleka, četrt žlice soli…)
- V stanovanju izmerite različne stvari s pomočjo ravnila in metra: obseg kuhinje, višino, globino, širino elementov; otrok najprej ocenjuje, nato pa izmeri.
- Pri vožnji z avtom otrok oceni razdaljo in jo nato preverite še s kilometrskim števcem, lahko pa tudi z zemljevidom.
- izberite dan, ko imate čas in ga posvetite otroku kot dan merjenja, kjer je dan posvečen merjenju, tehtanju, štetju, računanju.
- Otroku dajte majhno žepnino, dogovorite se za znesek, ki ga pa ne izplačujte točno. Otrok mora izračunati, koliko je dobil preveč ali premalo.
- Igrajte se z otrokom družabne igre: Jenga – stolp iz kock; Človek, ne jezi se; Tangram; Štiri v vrsto; Zgradi in podri.
NAJBOLJ POMEMBNO JE NEVODENO GIBANJE V NARAVI.
Za Vitafit: Suzana Mihec
Nedavni Komentarji