2 Namen
V diplomski seminarski nalogi želimo:
- predstaviti glavne značilnosti waldorfske pedagogike v predšolskem obdobju;
- prikazati, na kakšen način v Waldorfskem vrtcu Maribor – Mavrična dežela oblikujejo odnos do narave:
- pri mlajših predšolskih otrocih (starostno obdobje od 1 leta do 3 let) in
- pri starejših predšolskih otrocih (starostno obdobje od 3 let do vstopa v šolo).
Pri tem nas zanima, kakšno vlogo imajo pri oblikovanju pozitivnega odnosa do narave naslednji dejavniki:
- vzgojiteljice kot model za otrokovo posnemanje,
- dejavnosti, ki jih vodi vzgojiteljica,
- urejenost igralnic in igralni material ter igrače,
- prosta igra na vrtu,
- upoštevanje dnevnega, tedenskega in letnega ritma,
- prazniki, ki jih praznujejo v vrtcu,
- prehrana v vrtcu,
- sodelovanje s starši.

3 Raziskovalne hipoteze
Oblikovali smo naslednje splošne raziskovalne hipoteze:
- V waldorfskem vrtcu vzgojiteljice pri delu z otroki upoštevajo značilnosti predšolskega obdobja, ki jih je izpostavil Rudolf Steiner.
- V jaslih vzgojiteljice upoštevajo še posebnosti otroka v starostnem obdobju od rojstva do treh let in jim prilagajajo pedagoški proces.
- Za vrtec so značilne starostno mešane skupine otrok – gre za model vrtca, ki je osnovan kot družina.
- Vzgojiteljice v vrtcu opravljajo smiselne dejavnosti, ki jih otroci posnemajo, to pa vpliva tudi na oblikovanje njihovega odnosa do narave.
- V rajanju in prstnih igrah, pravljicah in lutkovnih predstavah so prisotni številni motivi iz narave.
- Pri izvajanju umetniških dejavnosti v vrtcu uporabljajo okolju prijazne pripomočke (voščenke, barve, vosek).
- Urejenost igralnic ter igrače in igralni material iz naravnih materialov prav tako oblikujejo pozitiven odnos do narave pri otrocih.
- Vsakodnevna prosta igra na vrtu otrokom omogoča doživljanje narave v vseh letnih časih in v različnem vremenu.
- Na oblikovanje pozitivnega odnosa do narave v vrtcu vpliva upoštevanje dnevnega, tedenskega in letnega ritma pri oblikovanju pedagoškega procesa.
- Prazniki, ki jih praznujejo v vrtcu, pri otrocih poglobijo razumevanje dogajanja v naravi.
- Uporaba kvalitetnih polnovrednih živil pri pripravi obrokov za otroke in negovanje odnosa do prehrane dodatno vpliva na oblikovanje pozitivnega odnosa do narave pri otrocih.
- Sodelovanje s starši je za waldorfske vzgojitelje zelo pomembno.
4 Metodologija
4.1 raziskovalne metode
V diplomski seminarski nalogi smo uporabili naslednje splošne teoretične metode:
- deskriptivno metodo za opisovanje dejstev, odnosov in procesov brez vzročnega razlaganja;
- komparativno metodo za primerjanje dejstev, odnosov in procesov z namenom odkrivanja podobnosti in razlik;
- metodo analize in sinteze pri proučevanju na nivoju razčlenjevanja sestavljenih pojavov in pri obravnavi posameznih delov glede na druge oziroma celoto ter na nivoju združevanja enostavnih miselnih sestavin v sestavljene.
4.2 Uporabljeni viri
Pri oblikovanju seminarske naloge smo uporabljali pretežno primarne vire in le v manjši meri sekundarne vire.
SE NADALJUJE
Iz dipomske naloge “Oblikovanje odnosa do narave v Waldorfskem vrtcu Maribor – Mavrična dežela”
Avtorica Jasna Potisk, Maribor 2012
Mentorica izr. prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec
Nedavni Komentarji