VITAFIT - portal za zdravo in aktivno življenje

Čas novoletnih zaobljub

Visoko postavljen cilj je lahko spodbuda,

da začneš leteti,

 lahko pa je tudi izgovor tistih,

 ki se plazijo.

(Jorge Bucay)

Prehod iz starega v novo leto predstavlja simbolni mejnik tako v naravi kot tudi v našem življenju. Pomeni zaključek nečesa starega – nam že znanega in s tem prihod novega, svežega, neznanega. Priporočljivo je, da si v tem prazničnem času vzamemo nekaj trenutkov izključno le zase ter razmislimo o tem, kaj je bilo v preteklem letu dobrega, kakšni so naši dosežki ter kaj želimo spremeniti in uresničiti v novem letu 2018.

Razmislite o tem, česa si najbolj želite – postavite cilj(e)

Najprej sami pri sebi iskreno razmislite, česa si najbolj želite in po čem hrepenite, nato si – prav na vrhu vašega seznama – zapišite cilj, ki je za vas najpomembnejši. Torej cilj, po katerem že dalj časa sanjate ter ga že nekaj časa poskušate uresničiti, pa še vam ni uspelo. Pri tem pazite, da bo vaš cilj realen in merljiv, na takšen način bo tudi uresničljiv. Pri tem si na začetku postavljajte majhne korake, tako boste z vsakim uresničenjem postali samozavestnejši in motivirani za vnaprejšnje delovanje.

(Za)obljube postavite na vidno mesto

Zraven dominantnega cilja si dopišite še kakšnih pet (za)obljub. Strokovnjaki namreč menijo, da z (za)obljubami ne smemo pretiravati, saj je za njihovo uresničitev vedno potrebna volja, ki se ob večjem številu še neuresničenih želja porazgubi in lahko tudi za vedno izgubi. Zato bodite vedno osredotočeni na izpolnjevanje cilja iz vrha seznama, saj je le-ta najpomembnejši za vaše življenje, kar pomeni, da ima prednost pred ostalimi. List z (za)obljubami postavite na vidno mesto, da se boste vsakodnevno spominjali svojega namena in stremeli k njegovemu uresničevanju.

Preidite k dejanjem

Vsekakor ni dovolj, če svoje napisane cilje in zaobljube le prebiramo, o njih razmišljamo in se o njih pogovarjamo. Potrebno je preiti od besed k dejanjem. Tukaj pa najpogosteje nastopi težava. Na začetku še ohranjamo visoko raven motivacije in energije za dosego želenih sprememb, nakar nam le-ta ob prvih manjših neuspehih in neugodnih okoliščinah prične usihati. Na tej točki se pojavi nevarnost, da ponovno zapademo v svoj stari miselni vzorec.

Ignorirajte negativnost

Ne osredotočajte se na to, česar ne morete, ne smete ali (še) nimate. S tem si nikakor ne koristite. Bodite pozorni na to, kaj ste že storili in na vse majhne stvari, ki jih lahko vsakodnevno postorite. Prav tako ne verjemite ljudem, ki ne podpirajo vaših odločitev. Mnogi sorodniki, prijatelji in sodelavci morda ne bodo pravilno razumeli vaših odločitev. S svojimi dobronamernimi nasveti pa vam velikokrat lahko, žal, prej škodujejo, kakor pa koristijo. Zato je včasih najpametneje, da o temeljnih odločitvah raje molčite ali pa jih zaupajte nekomu, ki vas pozna in razume. Vendar pa strokovnjaki navajajo, da lahko že samo ena zdrava sprememba v našem življenju vpliva in privede do številnih drugih pozitivnih sprememb. In to je nadvse spodbudna novica. Saj poznate pregovor, ki pravi: »Kdor želi premakniti goro – prične z odnašanjem kamenčkov.«

Pa vi – kakšne spremembe želite zase v letu 2018? Ste jih pripravljeni uresničiti?

Želimo vam obilo poguma pri njihovem uresničevanju 😉

Avtor: Andreja Motaln

 

 

VITAFIT – SOCIALNA OMREŽJA

Prijava na novice